World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

Palestine Times

Palestine Times was the only English language daily Palestinian newspaper. It was a family-owned business with its main office in Ramallah. It was initially distributed all over the West Bank (including East Jerusalem) and the Gaza Strip. On March 13, 2007 the paper signed a contract with BAR, an Israeli newspaper distribution company, and was available in Israel too.[1] It was to be aimed at the generally well-educated minority of Palestinians who speak English, as well as Israelis.[2] The newspaper went out of business less than six months after its launch.

The paper was launched on November 27, 2006. Its editor-in-chief was Othman Fakhri Mohammed. Its stated aim was to reflect all aspects of Palestinian life accurately to the world. It received no funding from any Palestinian political party or faction, and aimed to be independent. According to Mohammed during an interview with the Israeli daily Haaretz, "[Writing freely about negative stories in the PA]'s not a problem. I am a Palestinian and the writers are Palestinians. Beyond the fact that I'm biased in favor of the Palestinian cause, I don't see any problem with criticizing corruption or political phenomena in the territories. Our problem is that in this part of the world, they don't sue you for damaging someone, they simply shoot you. Therefore, I have to be careful."[3] Ynetnews, an online Israeli English-language news site, included a "Congratulations" blurb over an article reporting on the publication of the newspaper. It was funded by advertising, subscriptions and sales.[2]

Among the notable journalists working for the paper were Khalid Amayreh, a journalist from Dura, Hebron region, whose original copy is written in English, unlike some of the paper's journalists who wrote in Arabic and are then translated. Almost all of the paper's journalistic contributors are Palestinians.

The paper was not a translation edition, since no Arabic version existed. In this respect, the paper was more similar in publishing to the English-only Jerusalem Post rather than the Hebrew language Haaretz with its English edition. However, a significant percentage of the paper's stories are translated from Arabic original copy in-house.

A monthly news website of the same name was previously established at www.ptimes.org . It is not associated with the daily paper.

The paper ceased publication on May 18, 2007, due to "extreme financial difficulties." On July 18, the Jerusalem Post reported that Mohammed plans to resume publication of the paper in August.[4] It is yet to be done. As of 2014, the newspaper's website (www.times.ps) is inactive.

References

  1. ^ "Palestine Times hits the shelves".  
  2. ^ a b "New Palestinian paper hopes to win Israeli readers". Ynetnews. November 28, 2006. Retrieved August 2, 2014. 
  3. ^ Issacharoff, Avi (January 18, 2007). "Palestinian news: Now in English". Haaretz. Retrieved August 2, 2014. 
  4. ^ Kress, Rory (July 18, 2007). Palestine Times' to resume publishing"'". The Jerusalem Post. Retrieved August 2, 2014. 

External links

  • dailyPalestine Times
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 



Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from World eBook Library are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.